Povestea unei fetiţe cârlionţate

February 20, 2018

Pe la 3 ani, rima ei preferată era “Eu mă duc la grădiniţă/ Să mă fac o doctoriţă”.  Avea să renunţe la gândul acesta pe la 11 ani, văzând la televizor cum se face disecţie pe broaşte şi cum se lucrează cu scheleţii la Medicină.

Pe la 4 ani era vedeta serbărilor de la grădiniţă – recita, cânta, dansa şi era în elementul ei în faţa cortinei.

Pe la 8-9 ani, era recitator de prim rând în cadrul activităţilor realizate în şcoala a cărei elevă era, atunci când se comemora naşterea unui poet sau scriitor. Sau recita, cânta, dansa pe scena unor concursuri pentru copii, realizate ca activităţi extraşcolare. Tot pe-atunci făcea şi cursuri de dans, la o asociaţie sportivă din oraşul în care locuia.

Pe la 13 ani, s-a întrebat pentru prima dată, la nivel conştient, de ce a venit ea pe lume. Şi apoi şi-a răspuns tot ea, printr-o frază revelatoare scrisă ulterior într-un jurnal “Cred că am venit pe Pământ ca să iubesc oamenii.” Nu ştia atunci ce avea să urmeze, dar s-a crezut pe cuvânt. Cam tot pe-atunci acorda o atenţie deosebită cărţilor şi avea o curiozitate aparte cu privire la a se înţelege, a se observa atent. Îşi păstra încă pasiunea pentru poezii şi începuse să participe şi la concursuri de teatru, la sugestia şi cu sprijinul unui om care îi citea talentul de timpuriu. La dans renunţase între timp, pentru că dăduse de gustul Olimpiadelor  şi Concursurilor şcolare la diferite materii, şi avea senzaţia că nu are timp să le facă pe toate. Îi plăceau mult literatura, limbile străine, educaţia muzicală, cultura civică, ba chiar şi matematica (până la un moment dat).

Ajunsă la liceu, a continuat cu Olimpiadele şi literatura. Mai apoi cu scena.
Obişnuia să îşi facă remarcată prezenţa în faţa profesorilor prin spontaneitate şi asumare a rolului de lider al clasei (fusese  numită “în funcţie” şi era susţinută de colegi pentru că avusese cea mai mare medie de intrare le acel profil). Colegii ştiau că se pot baza pe ea pentru a le reprezenta cu fermitate interesele în faţa profesorilor. Ziceau că-i iese de minune – se bazau pe buna ei reputaţie de elev eminent şi pe spiritul ei oratoric.
Prin clasa a 11-a şi-a amintit că îi este dor cam tare de scenă şi s-a implicat în proiecte care să o ducă aproape de oameni de artă şi  de scenă.
Prin clasa a 12-a s-a apucat de scris şi altfel decât în jurnal, la îndemnul unui prieten bun care îi intuia pasiunea pentru cuvinte şi priceperea în acest sens. Tot pe-atunci se întreba ce avea să facă mai departe cu viaţa ei.

*To be continued…

Related Posts

Read More

Articol fără titlu

Uneori uităm cine suntem. Uităm, împiedicându-ne de neputințe. Neputințe accentuate, paradoxal, de unii care știu și simt mult mai puțin decât noi... Sau sunt mult mai puțin conștienți de tot ce pot provoca în ceilalți cu stângăciile, cu frustrările, cu răutățile lor...

Simplitate

Oamenilor, de ce căutați bucuria în alt loc decât în sufletul vostru? Ghiduș, nesperat de simplu Ea așteaptă acolo, tăcută, să o deslușiți. Așteptă cu răbdare, cu pricepere și îngăduință,  Căci Bucuria e însuși Dumnezeu.

Povestea inimii sau despre oamenii îngeri

Oamenii îngeri mi-au spus Că treaba lor nu e să fericească pe alții, ci să-i îndrume spre a se ferici, aceștia din urmă, pe ei înșiși; cu gândul și fapta și inima lor bună. Așa cum, de altfel, cu toții avem: inima bună. Știați? Știați că inima cea Mare și Bună a fost...

Share This